Saturday, November 08, 2008

NaK CaKaP Ke...?

Hmmmm.... ingat nk selalu gak update blog ni cam mummy2 lain.. tapi stat dr minggu lepas network department kat ofis aku dh memblock past2 nk tulih blog nih... buleh view tapi takleh posting... so, memang kena carik mase update kat umah je laa. So, mase rehat aku kat ofis skang just buleh tengok2 je laaa blog2 org lain...

Actually aku nk cite pasal bbsitter damia ni sket.. Nak bitau dia, memang aku takmo lagi laaa setakat ni. Rasanya still buleh terima lagi cuma ade laaa beberapa perkara yg aku rasa cam.... melampau sikit.... Tapi aku still buleh timer n berazam takmo cakap pepe pun lagi. Sebabnya bbsitter damia ni makcik yg berpangkat atuk kalo ngan damia.... umur lam 50++.. Kalo aku komplen ke pepe, sure lah dia takleh timer.... Nti dia kata aku cerewet sangat plaks... So, kat sini jelaaa aku buleh nk luahkan... n kat kawan2 rapat kat ofis...

Ape yg aku rasa takleh timer dek akalku....
  1. EBM yg aku bekalkan utk damia dia biar je baby org lain minum.... huhuhu... memang terkujat aku dengarr... tp aku buat2 slambe jeee... Mase tu mak baby tu pun ade... hmm... tp lam ati, aku halalkan baby tu minum cuma bbsitter tu laaa.... harap2 tak selalu sangat ebm damia kena rembat....
  2. Masa damia 3 bulan aku bekalkan damia 2.5oz X 7 botol setiap ari... Lam bulan lepas aku tanya dia, damia cukup/abis ke minum susu... Dia jawab.. cukupppp/abisssss.... Legalah aku... So, aku tambahlah sket ebm utk damia jadik 3oz X 7 btl... Tup2 aku dengar citer dr kawan aku yg anto anak kat rumah dia jugak yg damia minum sikit.... 1.5 oz je.. HUH!!!!!!! yg separuh lagi tu??? dia buang ke???????? Aduhaiii.... Geram tapi takleh komplen.. sakit kepala aku... So, as a c/measure aku bekalkan damia 2oz X 7 botol setiap ari... Feedback yg aku terima... CUKUP jugak.... haihhh........ makcik ni biar betulll..... hmm...
  3. Aku ada bekalkan jugak damia FM-isomil utk standby kot2 tak cukup ebm tu... Awal2 dulu aku dah pesan, guna isomil ni kalo dah abis ebm... Tapi yang buat aku sedih n kecewa, makcik ni suka guna isomil dulu n ebm tak abis.... Nak kena bitau lagi skali ke??? aku takmo laaa cakap banyak2 kali kan... Hmm... adakah aku patut tambah kan lagi ebm n tak bekalkan langsung isomil???
Sebenarnya banyak lagi yg aku tak puas hati... Tapi yang lain2 tu aku masih boleh buat tak kisah... (kisah tp buat2 tak kisah... nanti dikatakan cerewet sangat plaks) tapi bab ebm damia ni, memang aku AMAT KISAH....

Taktau sampai bila buleh bertahan.... Harap2 dh tak terjadik lagi hal2 yg mengecewakan aku ni... :(