Saturday, April 04, 2009

Usaha tangga kejayaan...

Alhamdulillah, setelah 3-4 hari bertungkus lumus aku berjaya mencukupkan bekalan damia dan damia tak perlu minum FM lagik. Cuma 2X selama 2 hari damia sengsara dipaksa minum FM. Gomenne damia chan. Damia chan no tame, nande mo yarimachu yo...(^_^)V
Ni ape yg aku buat selama seminggu ni...
  1. Pam.. pam... pam.... Kat ofis 3X n sambung kat rumah 3X. Plan sepatutnye 7 kali kalau utk buat stok, tapi badan aku tak mampu nk bangun. Huhuhu. Kat ofis, pkl9-pkl1220-pkl430. Kat rumah, sebelum tido lam pkl 10/11-pkl2/3 pagi-pkl5 pagi. Hasilnye mmg cukup2 utk bekalan damia 3oz X 7botol. Sbb hasil setiap kali sesi mengepam tu tak banyak sangat. Average kat ofis 3-4oz. Kalau kat rumah 2-3oz sahaja. Kalau dapat 3oz kat rumah tu, mmg aku sangat laaa happy.:))
  2. Minum air longan tiap2 hari.
  3. Minum Rich Milk Tea-WILDROOT BOTANICALS 2X sehari. Teh herba yg tak berapa sedap yg aku pernah cerita kat sini.
  4. Makan PIL ASI yg dibeli kat sini. Dulu pil ASI ni RM15 je sekotak tapi sekarang dah naik harga jadik RM20 dah.
  5. Minum susu DUTCH LADY-low fat tu sekotak sehari.
  6. Minum air yg banyak-2liter sehari.
  7. Makan sayur2 dalam kuantiti yg banyak especially lobak putih.
  8. Ponteng diet nasi aku.
  9. Minum MILO+OAT setiap pagi.
Dalam banyak2 senarai di atas, aku rasa penambahan sesi mengepam adalah UBAT PALING MUJARAB di samping usaha2 lain tu. Walaupun penat n mengantuk sedikit berbanding hari2 sebelum ni, Insyaallah aku nk teruskan mengepam 6X sehari. Nak simpan stok banyak2. Actually aku pernah plan utk ambik cuti utk direct feeding damia dan nak pam utk tambahkan stok, tapi time ni aku amatlah takboleh cuti sbb ada kerja yg perlu diselesaikan sebelum 10 April nih. (@_@)

Oh Tuhan, permudahkanlah aku dalam meneruskan usaha menyusukan damia....